X
تبلیغات
آسمان شیراز - پایتخت فرهنگ و تمدن ایران - عمرانی

آسمان شیراز - پایتخت فرهنگ و تمدن ایران

پروژه‌ های عمرانی و خبرهای مهم شیراز پایتخت فرهنگی ایران

قطار شيراز- اصفهان تا پايان سال هم مسافر سوار نمي کند

يک ماه و يک هفته از قول وزير راه و ترابري براي بازديد و افتتاح دوباره ازقطارشيرازاصفهان که آن را وزير راه و ترابري آرزوي ديرينه مردم شيراز خوانده بود، گذشت و هنوز هم هيچ خبري از افتتاح رسمي اين خط راه آهن نيست.
قطار اصفهان- شيراز آرزوي مردم شيراز است که در روز 13 خرداد به طور نمايشي توسط وزير راه و ترابري و معاون اول رييس جمهور تنها براي سه روز يعني تا زماني که قطار نمايشي خانواده هاي شهدا به اصفهان برسد فعال بود و پس از آن اين خط راه آهن متوقف شد تا بعد ازانتخابات و کسب راي اعتماد وزرا در سر فرصت تکميل و آماده بهره برداري شود. حتي خود مسوولان اجرايي اين پروژه در همان زمان اعلام کردند که اين پروژه تنها براي تبليغات افتتاح خواهد شد و هنوز کار اجرايي اين پروژه تمام نشده است.
البته بعد از افتتاح و انعکاس اخبار و عکس هاي ريل هاي اين قطار در سايت ها و خبرگزاري ها وزارت راه و ترابري با موضع گيري در برابر اين امر ريل هاي اين خط را بدون نقص خواند اما بنا بر اظهارات مسوولان و البته سامانه 139 راه آهن براي اين خط تا پايان سال هيچ بليطي فروخته نخواهد شد. ناامن بودن خط راه آهن به حدي بود که مسوولان، مسافراني را که روز 13 خرداد در مراسم افتتاح خط، سوار قطار شده بودند تا عازم اصفهان شوند در 15 کيلومتري شيراز در ايستگاه موقت شهر جديد صدرا از قطار پياده کرده و با اتوبوس به شيراز برگرداندند. همچنين در روز افتتاح اعلام شد که روز جمعه 22 خرداد گروهي از مردم شيراز با اين قطار و از طريق اصفهان عازم مشهد خواهند شد که اين وعده نيز منوط به اجازه وزارت راه و در نهايت کنسل شد. در نهايت رسما اعلام شد که شيرازي ها تا اطلاع ثانوي نمي توانند از قطار براي سفر به اصفهان استفاده کنند.
البته در همان زمان احمد خرم، وزير راه دولت هشتم در گفت وگو با خبرنگار ايلنا با انتقاد از عملکرد دولت نهم در افتتاح زودهنگام راه آهن شيراز اصفهان گفت: "يکي از مباحث و مشکلاتي که دولت نهم به آن مبتلاست، افتتاح زودهنگام پروژه هاي نيمه تمام است وهيچ معني ندارد يک باند فلان بزرگراه افتتاح شود و 2 باند ديگر بعدا افتتاح شود. اين نوع افتتاحيه را وصله پينه اي مي نامند که باعث مي شود عظمت کار شکسته شود و يک اثر ماندگار به يک پروژه بي اعتماد در نظر مردم و متخصصين تبديل شود."
راه آهن 506 کيلومتري اصفهان-شيراز که مراحل ساخت آن از 10 سال پيش آغاز شده بود، با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و ترابري و جمعي از نمايندگان مجلس که البته با پافشاري خود در مراسم حاضر شده بودند; درحالي افتتاح شد که آماده نبودن زيرساخت ها و به کارگيري ريل هاي استوک و غير استاندارد در قطعه آخر براي افتتاح انتخاباتي آن، اعتراض کارشناسان و شماري از نمايندگان استان را به همراه داشت. در همان زمان وزير راه گفت:" قطار شيراز  اصفهان براساس برنامه زمان بندي قرار بود در سال 89 به اتمام برسد; اما افتتاح زودهنگام اين طرح باعث شد برخي از اينکه در اين روزها دست به حرکت اين قطار زده اند، پشيمان شوند که البته پشيماني سودي هم ندارد."
ماجراي افتتاح نيمه کاره قطار شيراز- اصفهان به عجله هاي زياد مسوولان درهفته   هاي قبل از افتتاح برمي گردد که نصب سريع ريل ها در آن زمان باعث شده اکنون امکان حرکت قطار روي ريل وجود نداشته باشد.
البته احمد رضا دستغيب نماينده مردم شيراز در زمان افتتاح اين قطار به غيراستاندارد بودن خط اشاره کرده بود و گفت: "من به دنبال سوگندي که در مجلس و در راستاي تعهدي که به ملت داشتم، وظيفه خود مي دانم به مردم هشدار دهم تا از اين قطار استفاده نکرده و از مسوولان نيز مي خواهم به خاطر مسايل انتخاباتي جان مردم را بازيچه خود قرار ندهند تا کنون مکاتبات بسياري را در اين راستا انجام داده ام و در صورتي که جواب مطلوب را از مسوولان دريافت نکنم در راستاي وظيفه خود حتي تا استيضاح وزير راه پيش خواهم رفت"
البته اين نماينده مجلس تا کنون هيچ اقدامي براي اين امر صورت نداده است و حتي به نظر مي رسد که مسوولان افتتاح رسمي اين خط را فراموش کرده اند به گونه اي که حتي بعد از گذشت يک ماه و يک هفته از قول شفاهي وزير راه و ترابري براي بازديد از اين خط راه آهن هنوز هيچ خبري از اجرايي شدن اين خط نيست و نمايندگي هاي راه آهن نيز در مقابل درخواست براي بليط اين خط تلويحا به نمايشي بودن افتتاح اين خط اشاره و زمان حداقل پايان سال را براي پيش فروش يا حتي فروش بليط آن اعلام مي کنند.
اين شايد همان گفته دستغيب عضو کميسيون صنعت و معدن مجلس را تائيد مي کند که وزارت راه به دنبال تکميل و افتتاح مجدد اين خط راه آهن است. وي با بيان اين مطلب تصريح کرد: "براي احداث تخصصي راه آهن بايد چندين مرحله را پشت سر گذاشت.
مراحلي که کوبيدن خاک 98درصد، بالاست و تراوس و در نهايت ريل گذاري را شامل مي شود. اين در صورتي است که در زمان احداث راه آهن اصفهان  شيراز علاوه بر اينکه در برخي از مسيرها حتي کوبيدن خاک به زير 98 درصد مي رسد، مرحله بالاست نيز در برخي از مسيرها انجام نشده و شاهد هستيم که قطعات بتني مستقيما بر روي خاک کوبيده قرارگرفته است." وي گفت: "اين راه آهن به هيچ عنوان مطابق با استانداردهاي موجود نبوده به همين دليل نمي تواند بيش از 50کيلومتر سرعت داشته باشد. به عبارتي علت تاکيدهاي بسيار مسوولان در جهت در نظر گرفتن سرعت زير 50 کيلومتر به عنوان سرعت مجاز اين قطار خود گواه همين امر است"
دستغيب ادامه داد: «راه آهن اصفهان  شيراز در بخش هايي فاقد سيستم کنترل خطوط بوده که اين امر مشکلات بسيار زيادي را در آينده به وجود خواهد آورد" وي با اشاره به اينکه مسوولان بارها گفته اند که حلاوت و شيريني اين پروژه را با ديدگاه هاي سياسي نبايد تلخ کرد، تاکيد کرد: "اگر اين راه آهن استاندارد است پس چرا زمان فروش بليت هاي اين قطار را به 4 ماه ديگر موکول کردند. آيا اين امر به اين دليل نيست که در اين زمان مي خواهند به دوباره کاري اين پروژه بپردازند؟"
نماينده شيراز در مجلس گفت: "درهيچ کجاي دنيا تاکنون سابقه نداشته است که اولين سفر يک قطار به حمل مسافر اختصاص يابد، در صورتي که بايد تا ماه ها از قطار تازه احداث شده در جهت حمل بار استفاده شود تا تمامي ابعاد و شاخصه هاي ايمني مورد ارزيابي قرار گيرد، اما امروز شاهد هستيم که اين روند در کشور ما به گونه اي ديگر است."

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم مهر 1388ساعت 16:53  توسط امین  | 

بزرگراه آيت‌الله حسيني‌الهاشمي (وحدت) افتتاح شد

بزرگراه آيت‌الله حسيني‌الهاشمي (وحدت) افتتاح شد

مهران اعتمادي بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگراه آيت‌الله حسيني‌الهاشمي شيراز افزود: اين بزرگراه نخستين بزرگراه شيراز و آغازگر بهره‌برداري از ديگر پروژه‌هاي عمراني اين شهر به‌ ويژه طرح‌هاي هدف 90 است.
اعتمادي گفت: طرح جديد تفضيلي شهر شيراز احداث حلقه‌هاي داخلي شهري را ميسر و راه‌هاي سريع به نقاط مختلف شهر را تسهيل مي‌كند.
شهردار شيراز اذعان كرد: ضرورت اتصال اين حلقه‌ها به‌ويژه در غرب و شمال‌غرب شيراز از سال 84 براي ايجاد حلقه دوم رينگ كمربندي آغاز شد.
اعتمادي افزود: پروژه آيت‌الله حسيني‌الهاشمي در سال 84 آغاز به‌كار كرد و در سال 88 راه‌اندازي شده است.

بزرگراه حسینی الهاشمی (وحدت)


وي به اهداف اين طرح اشاره كرد و افزود: كاهش بار ترافيكي و تسهيل در عبور و مرور خودروها، اتصال غرب شيراز به شمال غرب و اتصال جنوب غربي شيراز به جاده سپيدان از مزاياي اجراي اين طرح است.
وي افزود: ايجاد راه ارتباطي غرب شيراز به شرق در دست احداث تنگ سرخ، اتمام حلقه دوم رينگ كمربندي شيراز و تحول اجتماعي و اقتصادي براي ساكنان منطقه از ديگر مزاياي اجراي طرح بزرگراه آيت‌الله حسيني‌الهاشمي است.
شهردار شيراز اذعان كرد: بزرگراه حسيني‌الهاشمي پس‌ از پل نرگس دومين پل توانمند استان فارس محسوب مي‌شود.
وي گفت: طول بزرگراه آيت‌الله حسيني‌الهاشمي شش كيلومتر و عرض مفيد آن 60 متر است و شش خط تندرو و چهار خط كندرو رفت و برگشت دارد.
شهردار شيراز تأكيد كرد: شهرداري بايد مطالبات خود را از دولت بگيرد و استارت اين مسئله از سال گذشته زده شد.
اعتمادي گفت: پروژه بزرگراه حسيني‌الهاشمي به‌لحاظ شكل كارايي، پروژه منحصر به‌فردي است.
وي اذعان كرد: اعتماد مردم شيراز را بايد به بهترين نحو پاسخ داد.

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم مهر 1388ساعت 13:36  توسط امین  | 

احیای مجموعه تاریخی ابونصر ، رونق منطقه جنوب شهر را به دنبال دارد

شهردار منطقه هفت شیراز :

احیای مجموعه تاریخی ابونصر ، رونق منطقه جنوب شهر را به دنبال دارد

شهردار منطقه هفت ضمن اشاره به وجود آثار تاریخی ماقبل اسلام در محدوده این منطقه و بیان این مطلب که توجه به مجموعه های تاریخی موجود علاوه بر عمران و آبادانی ، رونق هرچه بیشتر منطقه را به دنبال دارد گفت : احیا و بهسازی مجموعه قصر ابونصر با همکاری شهرداری ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و استانداری فارس انجام می شود که در حال حاضر طرح اولیه آن در دو شاخه طرح توجیهی و فاز اول پروژه در دست انجام می باشد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری ، مهندس سعید معصومی در حاشیه حضور در سامانه 137 ( مرکز ارتباطات مردمی شهرداری ) با اعلام این مطلب که بی توجهی به نقاط میراثی و گردشی در این منطقه اطراف چشمه برم دلک را تبدیل به سایت نخاله های ساختمانی و زباله کرده است ، گفت : طی عقد قرارداد بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی ، با هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد ریال مسیر این چشمه بهسازی و لایروبی شده و آثار به جا مانده از آن در قالب یک طرح گردشگری که شامل اماکن تفریحی ، رفاهی و تاریخی می باشد ، بهسازی می شود که طرح مذکور از طریق سازمان مشارکتهای اقتصادی شهرداری و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به اجرا گذاشته می شود. وی ضمن اشاره به احداث پارک سایه در این منطقه اظهار داشت : با احداث پارک ، فضای سبز یکپارچه ای در منطقه ایجاد می شود که به دنبال آن به منظور استفاده از کلیه ظرفیت های این محیط که به دامنه های کوه متصل است ، مسیرهای کوهنوردی خانوادگی ، دوچرخه سواری کوهستانی و صخره نوردی نیز ( به پیشنهاد و همکاری سازمان تربیت بدنی ) در این محدوده در نظر گرفته شده است. مهندس معصومی افزود : به دلیل اهمیت و گستردگی پروژه احیای قصر ابونصر ، نیاز به 130 میلیارد ریال اعتبار ملی دارد که با احداث فضای سبز ، زیباسازی و ارائه امکانات رفاهی و تفریحی این محدوده به نقطه گردشگری تاریخی تبدیل شود. شهردار منطقه 7 با بیان این مطلب که عدم وجود راه دسترسی مناسب بزرگترین مشکل موجود در راستای انجام این طرح است گفت : بلوار 45 متری دست خضر با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد در دو باند شمالی و جنوبی احداث خواهد شد که باند شمالی آن هم اکنون در دست اجراست.

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم مهر 1388ساعت 17:10  توسط امین  | 

تقاطع های غیر همسطح در حال ساخت شیراز

- تقاطع غیر همسطح سرداران-نصر مرکزی: این پروژه به صورت روگذر در تقاطع بلوار نصر و بزرگراه سرداران قرار دارد.

۲- تقاطع غیر همسطح سرداران-نصر شمالی: این پروژه به صورت روگذر در فاصله کمتر از ۱۰۰ متری پروژه سرداران نصر مرکزی قرار دارد و این پروژه با سازه بتنی در تقاطع بلوار رسول اعظم (در حال احداث) و بزرگراه سرداران قرار دارد...(افتتاح همزمان با بلوار رسول اعظم میباشد)

۳- تقاطع غیر همسطح فضیلت-سرداران: این پروژه که از شمال در امتداد تونل سعدی (در حال احداث) و از جنوب در امتداد بلوار فضیلت و به صورت روگذر با سازه بتنی از روی بزرگراه سرداران در حال احداث است با وجود مشکلات فراوان به دلیل همجواری با پروژه تونل سازی و ...  همزمان با تونل سعدی افتتاح میشود

۴- تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس: این پروژه که  در یکی از پررفت و امد ترین نقاط شهر قرار دارد با وجود مشکلات ترافیکی برای سد کردن خیابان و...این پروژه به صورت روگذر و سازه فلزی در میدان دفاع مقدس (خاتون) در حال احداث است

۵- تقاطع غیر همسطح ساحلی-فضیلت: این پروژه به صورت زیرگذر در امتداد ساحلی و تقاطع فضیلت قرار دارد

۶- پل خلیلی: این پل که در امتداد خیابان خلیلی بر روی رودخانه قرار داردو خیابان خلیلی و عفیف اباد را به چمران (ابیوردی) متصل میکند

۷- تقاطع غیر همسطح دکتر حسابی: این پروژه به صورت روگذر در امتداد بزرگراه وحدت (در حال احداث) قرار دارد و بزرگراه شیراز- سپیدان را به بزرگراه شهری وحدت متصل میکند

۸- تقاطع غیر همسطح کمربندی-بزرگراه وحدت: این پروژه که به صورت روگذر در تقاطع کمربندی و بزرگراه وحدت قرار دارد

۹-پل بزرگ وحدت: این پروژه که در بزرگراه وحدت قرار دارد بر روی رودخانه در حال احداث است و مرتفعترین پل شهر شیراز میباشد با ارتفاع حدود ۲۱ متر از سطح رودخانه (معادل ارتفاع یک ساختمان ۷ طبقه)همزمان با بزرگراه وحدت در سال جاری افتتاح میشود

۱۰- تقاطع غیر همسطح کمربندی-میانرود:این پروژه در امتداد بلوار عدالت به سمت شهرک میانرود به صورت زیرگذر در حال احداث است

۱۱- تقاطع غیر همسطح باهنر: این پروژه به صورت زیرگذر در تقاطع باهنر-امیرکبیر در حال احداث است

۱۲-تقاطع غیر همسطح چمران-زرگری: این پروژه در تقاطع چمران-زرگری در حال احداث است

۱۳-تقاطع غیر همسطح کمربندی-بلوار خلیج فارس: این پروژه به صورت روگذر با سازه بتنی در تقاطع کمربندی با بلوار خلیج فارس در حال احداث است

در مورد پروژه های پل های سه سطح یا سه طبقه در شیراز باید بگم که مطالعات برای احداث در میدان احسان واقع در معالی اباد به پایان رسیده و سال اینده عملیات اجرایی شروع خواهد شد و به نظر میرسد که مورد مشابه در پل معالی اباد نیز احداث شود و همچنین به احتمال قوی تقاطع گلستان (روبروی مجتمع خلیج فارس) سه طبقه میشود(به دلیل ازدحام خودرو برای عبور و مرور به مجتمع خلیج فارس) اما با مصاحبه ای که معاونت فنی و عمرانی شهرداری با روزنامه خبر جنوب در روز پنجشنبه صورت گرفت ایشان نوید از ساخت تعدادی از پروژه های پل های سه طبقه در شیراز در اینده ای نزدیک دادند... به نظر میرسد تا پایان سال ۹۰ عملیات اجرایی بیش از ۳ تقاطع سه طبقه در شیراز اغاز شود ونکته قابل توجه این است که شهرداری از ساخت حداقل ۲ تقاطع غیر همسطح دیگر تا پایان سال جاری خبر میدهد

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم مهر 1388ساعت 17:1  توسط امین  | 

تقاطع ساحلی - فضیلت و پروژه مشیر نو

افتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح ساحلی - فضیلت

                                      

منبعshirazsity.blogfa.com

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم مهر 1388ساعت 16:36  توسط امین  | 

متروی شیراز

قطار شهری شیراز

قطار شهری شیراز به طور کلی دارای ۳ خط مستقل می‌باشد که طول این سه خط جمعا ۵۰٫۱ کیلومتر خواهد بود.

خط ۱

خط اول این پروژه از جنوب شرق شهر (میدان گلسرخ) و از طریق بلوار مدرس، میدان ولی‌عصر، میدان نمازی، میدان قصردشت، کوچه گلخون، حاشیه بزرگراه چمران تا شمال غرب شیراز (میدان میرزا کوچک‌خان و میدان احسان) امتداد خواهد داشت که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی آن انجام شده‌است. این خط ۲۴٫۱ کیلومتر طول دارد که پتانسیل حمل و نقل ۱۰٬۰۰۰ نفر در ساعت را خواهد داشت.همچنین این خط ۲۰ ایستگاه زیر زمینی و یک ایستگاه همسطح خواهد داشت.

خط ۲

طول این خط حدود ۱۰ کیلومتر خواهد بود و از میانرود در جنوب شهر آغاز شده و پس از گذر از تقاطع بزرگراه امام خمینی و بلوار عدالت و آزادی به‌سمت شمال و به میدان آزادی منتهی می‌گردد که ایستگاه میدان امام‌حسین، ایستگاه مشترک بین این دو خط ۱ و ۲ خواهد بود.این خط دارای هشت ایستگاه زیر زمینی و دو ایستگاه همسطح زمین می‌باشد.

خط ۳

خط سوم به‌طول حدود ۱۶ کیلومتر پیش‌بینی شده که میدان میرزا کوچک‌خان را از طریق صنایع الکترونیک، شهرک‌های شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال، پل شهرک گلستان و بلوار تنگ‌جلاب به مرکز شهر جدید صدرا متصل می‌نماید. حدود ۴ کیلومتر از ابتدای این خط بصورت تونل و مابقی مسیر بصورت همسطح اجرا خواهد شد. در این مسیر تا سه راهی شهرک گلستان ۶ ایستگاه زیرزمینی و همسطح وجود خواهد داشت. همچنین در نظر است تا خط سوم مترو شیراز یک ایستگاه ویژه نیز در محدوده «ایستگاه پایانی» راه آهن سراسری بمنظور جابحایی مسافرین خط آهن بین شهری داشته باشد.

 ایستگاه‌ها

خط ۱ قطار شهری شیراز جمعا ۲۱ ایستگاه خواهد داشت که به قرار زیر است:
ایستگاه (۱) گل سرخ، ایستگاه (۲) دوران، ایستگاه(۳) سروناز، ایستگاه (۴) پونه، ایستگاه (۵) غدیر، ایستگاه (۶) یاس، ایستگاه (۷) فضیلت، ایستگاه (۸) کاوه، ایستگاه (۹) ولیعصر، ایستگاه (۱۰) وکیل، ایستگاه (۱۱) رودکی، ایستگاه (۱۲) عاشورا، ایستگاه (۱۳) سعدی، ایستگاه (۱۴)نمازی، ایستگاه (۱۵) عفیف آباد، ایستگاه (۱۶) مطهری، ایستگاه (۱۷) گلخون، ایستگاه (۱۸) چمران، ایستگاه (۱۹) میرزای شیرازی، ایستگاه (۲۰) شریعتی و ایستگاه (۲۱) احسان.

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم مهر 1388ساعت 16:35  توسط امین  | 

کمپ و میدان قهرمانان و پیشنهاد

شهردار منطقه ۳ شيراز خبر داد
احداث كمپ چندمنظوره مسافران در شيراز
:شهردار منطقه ۳ شيراز گفت: عمليات اجرايى احداث كمپ چند منظوره مسافرانى كه به شيراز مى آيند در شهرك زيباشهر اين شهر آغاز شده است.
حسام قلعه دار در جمع خبرنگاران افزود: شهردارى شيراز در نظر دارد براى ساماندهى مسافرانى كه به طور پراكنده در سطح شهر مستقر مى شوند خصوصاً براى استفاده ميهمانان نوروزى در ايام نوروز كمپى چندمنظوره در مجاورت شهرك زيباشهر احداث كند. وى ادامه داد: در همين راستا پس از طى مراحل قانونى با شركت دج ماهشهر قرارداد احداث را منعقد كرده كه عمليات اجرايى آن از اوايل خرداد ماه جارى آغاز شده است.
قلعه دار اظهار داشت: اين كمپ در مساحتى حدود يكصد و ۱۴هزار مترمربع (نزدیک ۱۵ هکتار) طى مدت ۲۴ماه با هزينه اى بالغ بر ۱۸ ميليارد ريال احداث خواهد شد. وى تصريح كرد: در اين پروژه اقامت ۳هزار نفر مسافر در ۴۴ كانكس و چادرهاى مسافرتى واقع در محدوده جنگلى امكان پذير خواهد بود. شهردار منطقه ۳ شيراز افزود: خدماتى نظير نمازخانه، سرويس بهداشتى، حمام، ساختمان ادارى، ايستگاه آتش نشانى، رستوران، زمين هاى ورزشى، آبنما، زمين هاى بازى كودكان، ۷۶هزارو ۳۷۰متر مربع فضاى سبز و ظرفيت پارك ۵۲۸ خودرو در پارك هاى حاشيه اى براى اين كمپ پيش بينى شده است.

نکته: البته نمیدونم چرا به اسم اولین کمپ کلنگ زنی کردن چون از مدت ها قبل مکانی به نام باغ جنت پذیرای مهمانان میباشد و تعداد بسیار زیادی کانکس با امکانات جالب در اختیار مسافران عزیز میباشد...

میدان و تندیس قهرمانان شهرک میانرود ، همزمان با روز پاسدار رونمایی شد!

                                      

منبع:ساهقشظسهفغ.ذمخلبش.زخئ

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم مهر 1388ساعت 16:32  توسط امین  | 

بزرگراه آیت الله حسینی الهاشمی افتتاح می شود

شهردار شیراز از افتتاح بزرگراه آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی در روز جمعه سوم مهرماه جاری خبر داد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری ، شهردار شیراز گفت : پس از چهار سال تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی و همکاری نهادهای مختلف شهر شیراز و استان فارس ، بزرگراه آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی روز جمعه سوم مهرماه جاری با حضور احتمالی وزیران کشور و دفاع ، مقامات استانی ، مدیران شهری مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد. مهندس مهران اعتمادی تشریح کرد : بزرگراه آیت الله حسینی الهاشمی و پل وحدت با هزینه ای نزدیک به 1200 میلیارد ریال با 6 کیلومتر طول 120 متر عرض به منظور کاهش بار ترافیکی مسیر ورودی شیراز از غرب و ایجاد راه ارتباطی با سد تنگ سرخ احداث شده است. این بزرگراه با 6 خط تندرو رفت و برگشت و 4 خط کندرو ، در محدوده غرب شیراز حدفاصل کمربندی در مسیر امتداد بلوار وحدت و اتصال آن به بلوار میرزای شیرازی به عنوان کمان کمکی تقاطع کمربندی غرب با بلوار شهید رجایی تا شهرک شهید بهشتی را تحت پوشش خود قرار می دهد. همچنین پل بزرگ وحدت با 200 متر طول ، 24 متر ارتفاع ، چهار دهانه و دو باند 15 متری بزرگترین پل پس از انقلاب اسلامی در استان فارس می باشد. وی در اشاره به عملیات فضای سبز این پروژه اظهار داشت : پروژه فضای سبز این بزرگراه شامل اجرای 50 هزار متر مربع فضای سبز در رفوژ وسط بلوار و کنار کندروها می باشد که اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

+ نوشته شده در  سه شنبه سی و یکم شهریور 1388ساعت 15:40  توسط امین  | 

طرح دلتای نهر اعظم

 اهداف وکلیات طرح :
  • هدف از اجراء بند انحرافی نهراعظم انحراف آب جاری در مسیر رودخانه خشک در ایام غیربارانی به سمت باغات قصرالدشت بصورت مکانیکی وایجادچشم اندازی زیبادر بستر رودخانه خشک ونهراعظم واحداث اسکله قایق سواری وجزیره درمجاور رودخانه نهراعظم وبالادست پل نهراعظم درمسیررودخانه خشک وهمچنین امکان اجراء دیوار جنوبی رودخانه وخیابان ساحلی جنوبی وجلوگیری از خطرات ناشی از سیلاب وحفاظت کف پل نهراعظم ورودخانه جهت جلوگیری از آب شستگی
  • هدف از تهیه این طرح ایجاد پارک تفریحی و آبی و کمپینگ تفریحی وچشم اندازهایی زیبا در محور طرح ومسیر رودخانه و انحراف سیلاب رودخانه بزین از منتهی الیه محل مورد نظر به سمت رودخانه نهر اعظم این طرح در محدوده ای واقع است که شمال آن به باغات دینکان جنوب آن به روستای منصور آباد، شرق آن به کمر بندی وغرب آن به خیابان 20 متری فرمانداری منتهی می گردد.
    مشخصات طرح :
  • محدوده پارک در حدود 19 هکتار غیر از مسیر رودخانه نهر اعظم که در مجاورت آن قرار دارد می باشد.در حال حاضر یک رشته قنات وهمچنین ادامه رودخانه بزین وشیمی گیاه در آن قرار دارد این دو رودخانه که قبل از محدوده طرح تشکیل یک رودخانه را می دهد ودر نزدیکی شمال روستای حسین آباد به رودخانه نهر اعظم می پیودد و بایستی غربی ترین محدوده طرح به رودخانه نهر اعظم ارتباط داده شود وبستر فعلی رودخانه در این محل تبدیل به دریاچه وفضاهای آبی گردد.تامین آب جهت این طرح از رودخانه نهر اعظم با احداث ایستگاه پمپاژ یا انحراف آب از بالا دست رودخانه به صورت ثقلی است .
  • دریاچه جزائر کمپینگ فضاهای آبی فواره دار حرکت جویها آب روان و ایجاد سواحل زیبا وآبشار و با احداث سر ریز حوضچه آرامش در مجاور و مسیر رودخانه از جمله اقدامات مورد نظرات تملک محدوده هایی از طرح از جمله اقدامات اساسی است که بایستی به انجام رسد.

دلتای نهر اعظم شیراز

+ نوشته شده در  جمعه بیستم شهریور 1388ساعت 14:24  توسط امین  | 

آغاز عملیات اجرایی تقاطع چمران مطهری

با مسدود شدن مسیر عبوری شرق به غرب بزرگراه چمران عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مطهری چمران از ۱۸ شهریورماه آغاز میشود.

به گذارش روابط عمومی شهرداری مهندس رضا خیراندیش معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این رایطه گفت:با مسدود شدن این مسیر رانندگان خودروهای عبوری از کنارگذر بعد از مجتمع M.R.I به طول 1200 متر و عرض 8 متر عبور ومرور خود را انجام دهند.

کنارگذر چمران مطهری

وی افزود به منظور ایمنی بیشتر جهت خودروهای عبوری از مسیر غرب به شرق تمهیدات لازم اندیشیده شده و خودروها پس از طی مسیر بزرگراه چمران از بریدگی ایجاد شده در نزدیکی تقاطع وارد کنارگذز شده و به مسیر خود ادامه داده یا وارد بزرگراه چمران میشوند.

گفتنی است تقاطع مذکور طی مدت 18 ماه با هزینه‌ای بالغ بر 37 میلیارد ریال احداث میشود.

 

ویژگی‌های تقاطع:

1. احداث یک زیرگذر با 5 مسیر حرکت شامل سه مسیر جهت حرکت از شرق به غرب بزرگراه چمران و دو مسیر حرکت از سمت غرب به شرق

2. احداث یک لوپ برگشتی بعد از ورودی چوگیا دارای 4 خط عبوری رفت و برگشت جهت تأمین حرکات گردش به چپ مطهری به چمران و ابیوردی به مطهری

3. احداث کنارگذر موقت در ضلع شمالی رودخانه خشک شیراز جهت کمک به روان سازی ترافیک در مدت زمان اجرا

 

پلان تقاطع چمران مطهری شیراز

+ نوشته شده در  یکشنبه پانزدهم شهریور 1388ساعت 14:39  توسط امین  | 

زمان بهره برداری.......

مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام پروژه های هدف نود مطالباتی را در میان شهروندان ایجاد کرده و هر بار طی مصاحبه هایی با اعلام تاریخ های مختلف برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها اعتماد کم رنگ شده مردم را کم رنگ تر کردند.
طی ماه های گذشته شهرداری شیراز با برگزاری بازدیدهایی از خبرنگاران خواسته تا مراحل کار را ببینند اما آنچه برای مردم مهم است تاریخ هایی است که هنوز هم عملی نشده و احتمالا عملی نمی شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تاریخ 30 فروردین 88 از خیزش جدیدی در فعالیت های شهرداری شیراز خبرداد، خیزشی که از سال گذشته آغاز شده و همچنان تداوم خواهد داشت.
رضا خیراندیش با اشاره به فعالیت های انجام شده که عمدتا کنارگذر و بوستان محله ای و پارک بود، در آن روز با اشاره به نقش موثر احداث کنار گذر ها در کاهش مشکلات ترافیکی شهر گفت: تا زمانیکه مشکلات قطار شهری بر طرف نشده است کنار گذرها می توانند کمک شایانی به حل مشکل تردد مردم و روانی ترافیک در شهر کنند به طوری که در حال حاضر از هر نقطه از شهر که بخواهید به حرکت خود به سمت دیگر ادامه مسیر دهید استفاده از ظرفیت کنار گذرها بهترین گزینه است.
وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای تعریض خیابان ها و تملک بناهای اطراف آنها در حال حاضر بهترین راه برون رفت از وضعیت فعلی ترافیک شهر احداث کنار گذرهاست.

خیراندیش آنجا هم از هدف نود به عنوان یکی از مواردی که در دستور کار شهرداری قرارداد نام برد و با یادآوری اینکه از میان 33 پروژه عمرانی تا کنون ساخت بیش از 50 درصد آغاز شده و در صورت رفع مشکلات مالی و اعتباری تا پایان سال 1390 تمامی این پروژه ها به بهره برداری می رسد.
وی گفته بود: از 33 پروژه فوق 24 تا 25 پروژه مربوط به تقاطع های غیر همسطح است که مطالعات آنها توسط دانشکده صنعتی شریف انجام و از میان 120 تقاطع پیش بینی شده انتخاب شده اند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز آن روز هم اساسی‏ترین مشکل بر سر راه اجرای پروژه‏ها در شهر شیراز را بحث تملک دانسته و از عدم همکاری بین بخش‏های مختلف و دستگاه‏های اداری گلایه کرده بود تا به بیان وضعیت دو پروژه مهم هدف نود یعنی تونل  سعدی و کوهسار مهدی بپردازد.


تونل سعدی

 


وی در خصوص وضعیت تونل سعدی با بیان اینکه تاکنون حدود 205 متر از این تونل حفاری شده و امیدواریم تا پایان سال حفاری این تونل که 600 متر طول دارد به پایان برسد و در خصوص وضعیت پروژه کوهسار مهدی(عج) نیز اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در این پروژه عدم هماهنگی میان دستگاهها بود که با وساطت امام جمعه محترم شیراز و استاندار محترم مشکلات فراروی این پروژه بر طرف شد و تا 2 یا 3 هفته دیگر انفجارهای لازم از سمت دیگر آغاز می‏شود.


تونل دو قلو کوهسار مهدی
 

وی افزود: طول هر کدام از تونل های کوهسار مهدی(عج) یک کیلومتر است که در حال حاضر 276 متر تونل شمالی و 311 متر از تونل جنوبی انجام شده و مشکلات ما در این راه بر طرف شده است.
اما در حالیکه قول های مساعدی برای تکمیل پروژه های هدف نود آغاز شده به شهروندان داده شده بود و به عنوان مثال سه بار تاریخ افتتاح بزرگراه وحدت اعلام و در آخرین بار پایان خردادماه اعلام شده بود یا توسط معاون فنی شهردار پایان سال 87 زمان اتمام تونل دوقلوی سعدی اعلام شده بود، در تاریخ 4/3/88 شهردار شیراز در بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری از احداث اولین پل فلزی شیراز در سال جاری خبر داد.
مهران اعتمادی در این خبر که از سوی روابط عمومی شهرداری منتشر شد، با اشاره به محل طرح آن را یکی از پروژه های هدف نود دانسته و زمان اجرای این پروژه را 18 ماه اعلام و گفته بود: تونل فضیلت – سعدیه ظرف 4 ماه آینده گشوده می شود.
وی در حالی این قول را داد که از کل 500 متر طول تونل تا آن زمان کمتر از دویست و چهل متر حفاری شده بود و اگر برابر همین زمان را برای حفاری نیمه باقی مانده اختصاص می دادیم بیش از دو برابر مدت اعلامی شهردار نیاز بود، بی آنکه آسفالت و دیگر تاسیسات مورد نیاز را مد نظر قرار دهیم.
مهندس اعتمادی که شاید یکی از معدود کسانیست که از روند پیشبرد پروژه ها رضایت کامل دارد! شاید وعده های تحقق نیافته برای افتتاح طرح هایی مانند بزرگراه حسینی الهاشمی را به یاد نمی آورد.
در تاریخ بیست و دو تیرماه رضا خیراندیش باز در خصوص پروژه های هدف نود گفت، و آن را منسجم ترین برنامه ریزی شهرداری برای اجرای طرح های عمرانی و تحول در شیراز خواند و تصریح کرد : در این میان حتی برخی از کلانشهر ها و دیگر شهر های کشور نیز از این برنامه الگوبرداری کردند!
وی اگرچه نامی از این شهرها و کشورها نبرد اما تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این پروژه ها تمامی جوانب کار در زمینه توسعه شهری از جمله بخش های فرهنگی، اجتماعی و زیر بناهای توسعه شهری در نظر گرفته شده است.
این ادعا در حالی صورت گرفت که در مصاحبه قبلی که در سطور فوق هم اشاره ای به آن شده است، این مقام مسئول از مشکلاتی برسرراه پروژه گفته بود و از ناهماهنگی هایی که بین دستگاه ها وجود دارد و موجب تاخیر می شود.
پروژه های هدف نود در حالی مدام مورد تاکید قرار می گیرد که از سی و سه مورد تنها 16 مورد عمرانی بوده و در عبور و مرور شهری تاثیرگذار، مابقی پارک و بوستان و تفرجگاه است.
خیراندیش زمان احتمالی افتتاح بزرگراه حسینی الهاشمی را هفته دولت امسال اعلام کرد، پروژه ای که قرار بود مثل تونل سعدی سال گذشته افتتاح شود و بارها تاریخ بهره برداری آن تغییر کرد و امروز هم اگر بازدیدی از محل اجرا داشته باشیم متوجه خواهیم شد که هنوز تقاطع غیر همسطحی که شاید یکی از زمانبرترین بخش های پروژه است، اجرایی نشده و این امکان وجود ندارد که ظرف دو هفته به اتمام برسد.

پل وحدت

بزرگراه وحدت

 

 

 

 

 

 

 

 

خیراندیش اول مرداد ماه در مصاحبه ای اعلام کرده بود: بزرگراه وحدت بطول 6 کيلومتر است و اميدواريم در هفته دولت امسال اين بزرگراه که بزرگترين بزرگراه شهري و بزرگترين پروژه عمراني شهري تلقي مي شود به بهره برداري برسد. مهمترين ويژگي اين بزرگراه بحث پل دهنه اي و شامل پنج دهنه پل 40 متري جمعا به طول 200 متر است که هم اينک اجراي اين پل به اتمام رسيده است و ظرف يک تا دو هفته آينده بتن ريزي آن به انجام خواهد رسيد!!
البته نقد اظهارات مسئولان شهرداری و تاخیر در اجرا و بهره برداری از پروژه ها هیچگاه ناقض زحمات و فعالیت های این دستگاه خدمات شهری نیست و به حتم همه به خوبی به کار و اقدامات شهرداری واقف هستند اما انتقاد اصلی اینجاست که وقتی با این همه سابقه از وضعیت اجرایی پروژه ها اطلاع داریم چرا با دادن وعده مدام اعتماد مردم را به بازی می گیریم.
به حتم این همه تبلیغ بر روی این تعداد پروژه که در برابر پروژه های بزرگ در شهرهای دیگر کشور شاید چندان بزرگ هم نباشد، آیا مطالبات مردم را افزایش نخواهد داد و بعد از آنکه کار به اتمام رسید و تاثیرات پروژه ها مشهود شد، مردم از خود نمی پرسند پس کو آن تاثیرات؟
به عنوان مثال یکی از موضوعاتی که امسال شهرداری شیراز مدام بر روی آن کلیک و زوم کرد موضوع نهضت آسفالت بود، اما اگر به میان مردم برویم، آیا گمان می کنیم مردم این نهضت را باور دارند؟
براساس این گزارش مهندس خیر اندیش روز 22 تیرماه به آغاز مراحل اجرایی ساخت سد تنگ سرخ اشاره و اضافه کرده بود: سد تنگ سرخ پس از پروژه قطار شهری بعنوان بزرگترین پروژه شهر شیراز مطرح است تا کنون شهرداری برای مطالعه فاز اول این پروژه 1 میلیارد تومان هزینه کرده و فاز دوم مطالعات ان نیز آغاز شده است که سازمان آب 700 میلیون تومان به این امر اختصاص داده است.
این مقام مسئول همچنین در خصوص آغاز زیر یا کنارگذر شاهچراغ(ع) و اینکه تا پایان امسال ساخت آن آغاز می شود اشاره ای داشته و مدعی شده است: شیراز در زمینه تعداد پروژههای بزرگ عمرانی با اجرای 20 پروژه از برخی کلانشهرها مانند مشهد و اصفهان جلوتر است.
حال آنکه با سفر به مشهد و اصفهان آنچه دیده می شود پیشرفت و متفاوت شدن این شهرها و یکجا ماندن شیراز است!!
در تاریخ اول مردادماه امسال نیز معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مجددا در مصاحبه ای اعلام کرده بود: مقدمات انقلاب عمراني در سطح شيراز فراهم شده و روزنه ها و چشم اندازهاي آن در حال رسيدن به منصه ظهور است و اين خود مقدمه شکوفايي طرح هاي عمراني اين شهر محسوب مي شود.
خيرانديش افزود: پارسال با اجراي تقاطع احمدبن موسي و ابوذر غفاري ، نخستين پروژه هاي هدف 90 شهرداري شيراز اجرا شد و امسال نيز دو تا سه مورد از پروژه هاي آن اجرا خواهد شد و تا پايان سال جاري نيز چندين پروژه هدف 90 اين شهرداري نيز به بهره برداري خواهد رسيد.
وي بدون اشاره به اینکه کدام پروژه در چه زمانی افتتاح می شود و اینکه آیا این پروژه ها بزرگراه وحدت (حسینی الهاشمی) است یا یک بوستان در یکی از محلات، گفت: بر اساس برنامه ريزي هايي که انجام شده پروژه هاي هدف 90 در بعد فرهنگي و اجتماعي و حوزه هايي که بصورت زيربنايي مرتبط با نيازهاي روزمره مردم است و کمک به رفع مشکلات آنان مي کند، نيز منظور شده است.
وی گفت: عمليات اجرايي تونل کوهسار مهدي در پايان سال گذشته با همکاري ساير دستگاههاي اجرايي آغاز شد و هم اينک بيش از 40 درصد عمليات حفاري آن در قالب دو تونل دو قلو یکي به طول يک هزار و 50 متر و ديگري به طول 950 متر اين تونل انجام شده است و در ادامه اين پروژه ، تقاطع کوهسار مهدي انجام خواهد شد که هم اينک فعاليت هاي قراردادي آن انجام شده است که تا کمربندي دينکان ادامه خواهد يافت .
خير انديش بيان داشت: تقاطع سرداران - نصر از ديگر پروژه هاي در دست اجراي شهرداري شيراز است که عمده مشکل آن وجود معارض با دستگاههاي اجرايي براي جابه جايي لوله هاي تاسيساتي اعم از آب ، برق و گاز است و چنانچه اين مشکل برطرف شود ، پل اين تقاطع، هم اينک قابل بهره برداري است.
وي گفت: از پروژه هاي ديگر شهرداري شيراز که مشخصات و ويژگي منحصر بفرد دارد ، پروژه دفاع مقدس در ميدان دفاع مقدس (فلکه خاتون) اين شهر است که هم اکنون کارهاي اوليه آن انجام شده و نخستين پل فلزي است که در شيراز تاسيس شده است.
خيرانديش افزود: طول اين پل حدود 600 متر و بصورت يک پل بزرگ 200 متري در وسط با سازه هاي فلزي است که چنانچه اين پل تجربه موفقي از حيث سرعت، زمان ، هزينه و ساير مولفه هاي اجرايي به همراه داشته باشد ، سعي مي شود که در شيراز احداث اينگونه پل ها را ادامه دهيم تا هم روند کار سريعتر انجام شود و هم به لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه تر باشد.

تقاطع دفاع مقدس (فلکه خاتون)

او اظهار داشت: هم اکنون ، کارهاي اجرايي اين پل فلزي در حال اجراست و تلاش داريم که در سال آينده به بهره برداري برسد، تقاطع فضيلت - سرداران نیز که ادامه تونل سعدي است و هم اينک کارهاي اجرايي آن در حال انجام است ، طول اين تونل 500 کيلومتر است و هم اکنون حدود 60 درصد پيشرفت حفاري دارد و تا کنون 300 متر از اين تونل حفاري شده است.
خيرانديش افزود: افزون بر پروژه هاي ياد شده ، دو پروژه پارکي نيز دربالاتراز بلوار چمران و پارک سايه يا پارک کوهستان است که در شرقي ترين نقطه شيراز و در ادامه بلوار نصر و پس از پل سردخانه اجرا خواهد شد .
وی ادامه داد: از ديگر پروژه هاي حوزه معاونت فني و عمراني شهرداري شيراز، بلوار خليج فارس از مبدا ورودي پل فسا است که هم اينک در حال تعريض شدن است که با انجام اين پروژه ، واحدهاي تجاري موجود در ضلع شماري اين بلوار نيز ساماندهي خواهد شد.
خيرانديش که پیش از این اعلام کرده بود از 10 میلیارد تومان اعتبار نهضت آسفالت حدود نیمی هزینه شده است، اینبار میزان هزینه کرد در این زمینه را 5/2 میلیارد اعلام کرد.
اما اگر آرشیو اخبار را جستجو کنیم خبر اول مرداد ماه 86 اولین با مهندس محسن معیین که آن زمان رئیس شورا بود در خصوص پروژه های هدف نود گفت و تعداد آن را سی و یک پروژه دانست.
وی که همراه با خبرنگاران از محل این پروژه ها بازدید می کرد، تعداد تقاطع های همسطح پیش بینی شده در این میان را بیست و تعداد بوستان ها و پارک ها را یازده اعلام کرد.
اما امروز خیراندیش تعداد تقاطع ها را 16 و تعداد بوستان ها را 17 از جمع کل سی و سه طرح در پروژه هدف نود اعلام می کند.
آن زمان به گفته معین: اين پروژه‌ها در مرحله مطالعه قرار داشت و قرار بود در جلسه هفته بعد شورا به تصویب برسد.
اگرچه آن روز معین با بيان اينكه اجراي پروژه‌هاي مورد نظر، بسته به تامين درآمد لازم از سوي شهرداري شيراز و همكاري و مساعدت ساير دستگاه هاست، خاطرنشان كرد: با اين كار به نوعي پلهاي پشت سرخود را مي‌خواهيم خراب كنيم به اين معني كه خود را مكلف و ملزم به اجراي آنها بدانيم و به مردم بگوييم كه اين پروژه‌ها سر موعد مقرر اجرا شد.
در آن روز خبرنگاران به یاد دارند که پارك حاشيه سوار و بوستان نهر اعظم در بلوار چمران، پارك چمران جنوبي با ايجاد درياچه تفريحي، بلوار وحدت و تعدادي از تقاطعهاي غير همسطح، شماري از پروژه‌هايي بود مورد بازديد قرار گرفت.

طرح تقاطع ستارخان، طرح تقاطع غیرهمسطح میدان دفاع مقدس، تقاطع غیرهمسطح بلوار فضیلت – سرداران، تقاطع غیر همسطح رضوان، تقاطع غیر همسطح باهنر – امیرکبیر، طرح تقاطع غیر همسطح سرداران - نصر
،طرح تقاطع غیر همسطح سرداران – بوستان، تقاطع غیر همسطح رحمت - باهنر قاطع غیر همسطح میدان ولیعصر، تقاطع غیر همسطح بلوار چمران – مطهری، طرح تقاطع غیر همسطح میدان قصرالدشت، طرح احداث پل امتداد خیابان خلیلی، بزرگراه وحدت، طرح تقاطع غیر همسطح میدان مطهری، طرح پل و تقاطع میدان معالی آباد، طرح ساماندهی میدان دروازه قرآن، تکمیل طرح تقاطع غیر همسطح غدیر، طرح تقاطع غیر همسطح باغ صفا
تقاطع غیر همسطح سرداران – ساحلی، بزرگراه کوهسار مهدی، بند انحرافی نهر اعظم پارک تمدن ها، پروژه سد مخزنی تنگ سرخ، دلتای نهراعظم، پارک چمران جنوبی، از جمله طرح هایی است که نام آنها جزو طرح های هدف نود آورده شده است اما این تعداد با ارقام داده شده از سوی مسئولان تفاوت دارد.
بی تردید رشد و توسعه شیراز به عنوان کلان شهری که داعیه دار پیشتازی در عرصه فرهنگ است، آرزوی همه مردم این شهر بوده و هست اما برای توسعه این شهر نیازمند کار هستیم، نیازمند توانمندی در برنامه ریزی و اجرا و نباید تردید داشت که هرچه کمتر بگوییم و بیشتر عمل کنیم به نتایج در خوری دست خواهیم یافت.
البته نباید تعبیر به بی توجهی به اطلاع رسانی کرد، اطلاع رسانی براساس حدس و گمان موجب رنگ باختن اعتمادها است، اگر قرار است تاریخ آغاز به کار یا افتتاح طرحی را اعلام کنیم چه خوب که این زمان بر اساس حدس و گمان نباشد.

+ نوشته شده در  یکشنبه یکم شهریور 1388ساعت 13:8  توسط امین  | 

استادیوم بزرگ آزادی شیراز (میانرود)

رئيس سازمان تربيت‌بدني درباره مجموعه بزرگ ورزشي ميان‌رود شيراز گفت: اين پروژه از بزرگترين و زيباترين استاديوم‌هاي كشور است كه براي مسابقات استاني، ملي و فرا‌ملي طراحي شده و ساخته مي‌شود.
علي‌آبادي ظرفيت استاديوم فوتبال اين مجموعه ورزشي را 50 هزار نفر اعلام و اضافه كرد: اين استاديوم در دو فاز احداث كه در فاز اول آن با ظرفيت 30‌ هزار تماشاچي در ايام دهه مبارك فجر افتتاح مي‌شود.
رئيس سازمان تربيت‌بدني با بيان اينكه فاز دوم اين طرح ورزشي به ظرفيت 20 هزار نفر از پايان امسال آغاز و طي 18 ماه تمام مي‌شود، تصريح كرد: علاوه بر استاديوم فوتبال در اين مجموعه فضايي با زيربناي 10 هزار متر ‌مربع براي مسابقات دوچرخه‌سواري و دو و ميداني طراحي شده است.
‌علي‌آبادي با بيان اينكه استاندار فارس، 300 هكتار زمين براي ساخت اين مجموعه ورزشي در اختيار تربيت‌بدني قرار داده است، گفت: براي آغاز ساخت اين مجموعه كه تحت عنوان دهكده المپياد ورزشي ساخته مي‌شود تاكنون 12 ميليارد تومان جذب شده است.

استادیوم میانرود شیراز (آزادی)

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم مرداد 1388ساعت 20:47  توسط امین  | 

بزرگترین مجتمع سینمایی کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از واحد خبر حوزه هنري، علي اصغر شهرياري سرپرست شركت سينماسازان رشد با اعلام اين خبر گفت: موافقت اصولي شهرداري شيراز با انجام اين پروژه و نقشه آن جلب شده و تصميم داريم سينما سعدي شيراز را به سينما آزادي دوم كشور و حتي روزآمدتر از آن تبديل كنيم.

مجتمع سینما سعدی شیراز (بزرگترین مجتمع سینمایی کشور)

به گفته وي، سينما سعدي در حال حاضر با مساحت 2هزار و 800 متر در خيابان پرتردد قصرالدشت شيراز واقع شده كه پس از انجام پروژه، در 10 طبقه با زيربنايي بالغ بر 30 هزار مترمربع، به ارايه خدمات سينمايي، فرهنگي، تجاري و اداري خواهد پرداخت.
شهرياري گفت: در اين مجتمع علاوه بر تالار بزرگي كه در طبقه فوقاني آن ساخته مي‌شود، 5 سالن سينمايي، سالن ورزشي، فروشگاه شهروند و واحدهاي فرهنگي، تجاري و اداري نيز لحاظ خواهد شد.
سرپرست شركت سينماسازان رشد حوزه هنري زمان آغاز اين پروژه را به نهايي شدن طرح‌‌ها و نقشه‌هاي آن موكول كرد و افزود: از انجا كه اين پروژه سنگين و هزينه بر است، به همكاري و مشاركت ارگان‌هاي دولتي نيز نياز داريم.
شهرياري هدف عمده شركت سينماسازان رشد حوزه هنري را در دو سالي كه از تاسيس آن مي‌‌گذرد، بررسي كارشناسانه سينماهايي دانست كه قابليت تبديل شدن به مجموعه فرهنگي دارند و با اشاره به اينكه سينما سعدي شيراز نيز از موقعيتي مشابه با سينما آزادي تهران برخودار است، گفت: علاوه بر سينما سعدي شيراز چند سينماي ديگر را نيز در دست مطالعه داريم كه نتايج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم مرداد 1388ساعت 13:33  توسط امین  | 

بزرگ ترين بيمارستان سوانح سوختگي خاورميانه در شيراز راه اندازي مي شود

مديرعامل بيمارستان سوانح سوختگي اميرالمومنين (ع) شيراز گفت: در صورت تامين اعتبار تا دو سال ديگر بزرگ ترين بيمارستان سوانح سوختگي خاورميانه در شيراز به بهره برداري مي رسد.
    به گزارش خبرگزاري فارس، محمدمهدي بنيادي افزود: تاكنون 60ميليارد ريال از سوي خيران و دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي ساخت و تكميل بيمارستان پرداخت شده است و در صورت اختصاص 400ميليارد ريال شاهد بهره برداري بيمارستان سوانح سوختگي تا دو سال آينده خواهيم بود.
    وي در ادامه با اشاره به اينكه با تكميل و تجهيز اين بيمارستان بزرگ ترين نقيصه پزشكي جنوب كشور و به ويژه شهر شيراز كه قطب پزشكي كشور است از بين مي رود، گفت: اين بيمارستان با 28هزار مترمربع زيربنا در زميني به مساحت 60هزار مترمربع در دو كيلومتري شهر جديد صدراي شيراز در 8 طبقه در حال ساخت است.مديرعامل بيمارستان سوانح سوختگي اميرالمومنين شيراز اضافه كرد: اين بيمارستان ظرفيت 100 تخت را دارد و براي نخستين بار بانك پوست نيز در اين بيمارستان راه اندازي مي شود.

 

منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

+ نوشته شده در  دوشنبه دوازدهم مرداد 1388ساعت 20:54  توسط امین  |